Type to search

Motocykl w leasingu – czy to możliwe?

Przemieszczanie się po mieście może być bardzo uciążliwe. Komunikacja miejska często zawodzi, autobusy się spóźniają, a ceny przejazdów wcale nie są niskie. Samochód w mieście, szczególnie w godzinach szczytu, kiedy korki w mieście skutecznie uniemożliwiają przybycie do celu na uzgodniony czas, bywa rozwiązaniem kłopotliwym. Bardzo dobrym wyjściem z tej sytuacji może być zakup motocykla. Gwarantuje on szybką jazdę, a poruszanie się jednośladem nawet w czasie wzmożonego ruchu pozwoli szybko dotrzeć na miejsce. Aby zminimalizować koszty zakupu motocykla, możemy dziś rozważyć leasing. Jakie są zalety tego rozwiązania?

Leasing na motocykl

Leasing jest odpowiedzią na rynkowe zmiany, gdzie coraz więcej ludzi decyduje się zamiast tradycyjnego zakupu gotówką, płacić za pojazd w ratach, dzierżawiąc go. Takie rozwiązanie ma swoje plusy, ponieważ nie trzeba od razu wydawać całej sumy. Samochody były dzierżawione od lat, jednak w tym momencie rozwiązanie to przenosi się na motocykle. Jest to dobre rozwiązanie dla wszystkich właścicieli firm, którzy chcą zaopatrzyć się w pojazd zakupiony na przedsiębiorstwo.

Leasing na motocykl pozwala na korzystanie z pojazdu w czasie trwania umowy, natomiast po jej zakończeniu to klient podejmuje decyzję, czy wykupuje motocykl. To ogromna zaleta w porównaniu z zakupem pojazdu na firmę – można zrezygnować z motocykla jeśli nie spełnił oczekiwań. To również możliwość zaoszczędzenia – przedsiębiorca może legalnie odliczyć sobie podatek VAT. Jego wysokość zależy jednak od stopnia wykorzystania pojazdu. Wystarczy zadeklarować, że wzięty w leasing motocykl w stu procentach jest używany do wykonywania działalności gospodarczej, żeby móc odliczyć pełną kwotę podatku VAT.

Wady leasingu na motocykl

Mimo wielu atutów dzierżawienia jednośladu to rozwiązanie ma również swoje wady. Przede wszystkim używany w firmie motocykl nie jest wyłączną własnością firmy, która finansuje leasing. Ponadto do kosztów usługi należy doliczyć także wkład początkowy. Większość ofert wymaga od 10 do 30% wartości początkowej danego motocykla. Dla niewielkiego przedsiębiorstwa taka kwota może być zbyt wysoka. Co jeśli klient będzie chciał po zakończeniu umowy leasingowej wykupić używany jednoślad? Musi liczyć się z kolejnymi kosztami. Przy wykupie pojazdu wartość koszt waha się od jednego procenta do nawet 50 % wartości motocykla.

Czy warto zdecydować się na leasing?

Specjalista z AutoWitolin potwierdza, że leasing może być dobrym rozwiązaniem:

“Leasing w większości przypadków opiera się na znacznie korzystniejszych warunkach niż kredyt w banku. Dzieje się tak, ponieważ w wypadku leasingu finansujący jest prawnym właścicielem motocykla, więc ma zabezpieczenie w jego postaci. Dodatkowo można przez rok lub dwa testować wybrany model, żeby po tym czasie podjąć ostateczną decyzję o jego wykupie. To najbardziej przyciąga potencjalnych klientów skłonnych zakupić motocykl.”

Jak widać, posiadacze firmy powinni wziąć pod uwagę wydzierżawienie pojazdu. To doskonała okazja do sprawdzenia motocykla w warunkach miejskich. Po wskazanym w umowie okresie możemy zrezygnować z dalszego użytkowania pojazdu albo wykupić go na własność.